Cyberbezpieczeństwo w firmie. Jak zainteresować pracowników tym tematem?
Czy wiesz, że poczta e-mail wciąż jest głównym wektorem cyberataków? Klikanie w podejrzane linki i odwiedzanie zainfekowanych stron to pięta achillesowa większości z nas. Przez ostatnie trzy lata niewiele się w tej kwestii zmieniło, prawnie 60% osób daje się nabrać na triki cyberprzestępców. Jeśli chcesz chronić swój biznes, musisz edukować pracowników. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, jak szerzyć wiedzę o cyberbezpieczeństwie w firmie nie wydając ani złotówki.
2019-08-06, 08:40

Poczta e-mail wciąż jest głównym wektorem cyberataków – czytamy w CISO Benchmark Study 2019. Tak, Twoi pracownicy najprawdopodobniej klikają w podejrzane linki i odwiedzają zainfekowane strony. Przez ostatnie trzy lata niewiele się w tej kwestii zmieniło, prawnie 60% osób daje się oszukać cyberprzestępcom. Niby mówi się o tym coraz więcej, zwłaszcza że atakujący nierzadko mistrzowsko podszywają się pod zaufane instytucje, a jednak wiedza ta odbija się jak przysłowiowy groch o ścianę.

Co robić? Złożyć broń? Niekoniecznie. Jeśli chcesz bronić swój biznes, podaruj tarcze swoim pracownikom. Wyposaż ich w wiedzę. Edukacja nic nie kosztuje, a ma większy wpływ na ochronę Twojej firmy przed cyberatakami niż najlepszy firewall czy program antywirusowy.

 

Interaktywny quiz z nagrodami

Nauka przez zabawę? Sprawdź wiedzę związaną z bezpieczeństwem w Internecie swoich pracowników zapraszając ich do… udziału w quizie. 

Taki quiz ma kilka zastosowań: po pierwsze pracownicy poznają potencjalne zagrożenia. W przyszłości – jeśli znajdą się w podobnej sytuacji – z pewnością zastanowią się dwa razy, zanim klikną w jakiś podejrzany link albo pominą ważne aktualizacje.

Po drugie: dowiesz się, które zagadnienia dotyczące cyberbezpieczeństwa wymagają rozwinięcia i doprecyzowania w Twojej firmie.

Po trzecie: to doskonały sposób na szybką integrację. Dla specjalnego efektu dorzuć drobną nagrodę dla najlepszych, choćby w postaci słodkości.

Quiz możesz zrobić tu: https://testbezpieczenstwa.specfile.pl/quiz

 

Darmowy audyt bezpieczeństwa

Phishingu czyli próba wyłudzenia wrażliwych danych, uzyskania dostępu do Twojego komputera lub zainfekowania go udaje się cyberprzestępcom częściej niż myślisz. Ponad 90% ataków wykonywanych jest właśnie prze e-mail. Przestępcy używają coraz bardziej wyrafinowanych metod, by Twój pracownik dał się nabrać na ten stary trik: kliknął w podany w wiadomości link. 

Na szczęście możesz sprawdzić podatność na cyberataki zlecając bezpłatny audyt bezpieczeństwa. Wystarczy, że wskażesz emaile pracowników. Otrzymasz raport z audytu i dowiesz się czy Twoja firma jest bezpieczna. A ponieważ cały ten proceder ma za zadanie edukować, koniecznie wyróżnij osoby, które są odporne na pokusy klikania. To dobry sposób, by rozpocząć z pracownikami rozmowę o tym zjawisku i socjotechnikach stosowanych przez cyberprzestępców.

Zleć bezpłatny audyt tutaj: https://testbezpieczenstwa.specfile.pl/

 

Szkolenia nie zawsze są płatne

Możliwości jest coraz więcej: webinaria, kursy, szkolenia. Nie musisz się obawiać, że wydasz na edukację pracowników majątek, ponieważ wiele takich spotkań jest bezpłatnych. Szczególnie warto przejrzeć ofertę ośrodków dydaktyczno-szkoleniowych przy urzędzie w Twoim mieście.  

KONTAKT / AUTOR
Miłka Wojtkowiak
Content Marketing Manager
Specfile Project sp. z o.o.
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.